Jak jeść zdrowo i szybko?

Figi i oliwki

Masz dużo obowiązków na głowie, wychowujesz dziecko, a do tego jeszcze dochodzą nadgodziny w pracy? W natłoku zajęć nawet nie kontrolujesz, jakie w ciągu dnia spożywasz posiłki? Wcale nie musi tak być. Zdrowe i szybkie posiłki nie oznaczają spędzenia długich godzin w kuchni.

O jakich zasadach warto pamiętać, aby jeść zdrowo i szybko?

Kalafior gotowany na parzePrzede wszystkim należy wdrożyć w nasze życie regularne i dobre nawyki, jak:

  • stała liczba posiłków dziennie, na przykład 3-5, w podobnym odstępie czasowym,
  • pożywne, duże śniadanie,
  • warzywa w każdym posiłku – minimum 400 gram dziennie,
  • tworzenie zbilansowanych posiłków, które jednocześnie zawierają węglowodany, zdrowe tłuszcze i białko ,
  • picie dużej ilości wody, przynajmniej 1,5 litra dziennie.

 

A czego warto unikać? Na pewno:

  • słodyczy,
  • słonych przekąsek,
  • nadmiaru słodkich napojów gazowanych,
  • dużej ilości soli w posiłkach,
  • przetworzonych, gotowych produktów,
  • alkoholu.

Jeżeli zdrowe nawyki są już z Tobą, to szybkie i zdrowe gotowanie nie powinno być dla Ciebie problemem.

Jakie sposoby można jeszcze wprowadzić w swoje życie, aby sam proces gotowania jak najbardziej zminimalizować?Liście z buraka zdrowie

  • Zaplanuj swoje codzienne posiłki. Możesz to zrobić na kartce, w swoim kalendarzu bądź komputerze. Z tak przygotowaną listą warto wybrać się na zakupy, a na pewno wydasz wtedy mniej pieniędzy, niż zwykle,
  • wykorzystaj dania jednogarnkowe. Często w jednym garnku bądź patelni, jesteś w stanie ugotować ryż lub makaron oraz dodać do tego warzywa. Dzięki temu ograniczasz czas spędzony przy myciu naczyń i porządkowaniu kuchni,
  • nawet dania jednogarnkowe warto przygotować dzień wcześniej, na przykład wieczorem. Przygotowane już przez Ciebie posiłki przydadzą się w dniu, gdy nie będziesz miał kompletnie czasu na gotowanie bądź będziesz miał napad głodu po całym dniu spędzonym poza domem,
  • przygotowane dania możesz włożyć w pojemniki na jedzenie i zabrać je wszędzie, gdzie tylko chcesz, na przykład do pracy, szkoły, na uczelnię,
  • skorzystaj z różnych aplikacji mobilnych na telefon, które pomogą Ci kontrolować swoje posiłki, przypominają o piciu wodzie bądź zawierają bazę przepisów, dzięki czemu nie musisz się zastanawiać co tym razem ugotować.

Zdrowa dieta często kojarzy się z idealnymi posiłkami, na które trzeba poświęcić dużo czasu. Jak widać, wcale tak nie jest. Wystarczy wprowadzenie kilku zdrowych nawyków do swojego życia, aby zobaczyć efekty. Przygotowanie prostych, a jednocześnie domowych dań pozwoli Ci na zaoszczędzanie mnóstwa czasu, a jednocześnie Twoje samopoczucie oraz siła fizyczna się zwiększą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz